3 Ekim 2012 Çarşamba

  

     neden herkesin 'ilk aşk' tırıvırısını bu kadar uzattıklarını düşündüğüm sıralarda..biriyle tanıştım ve bana gerçek bi hikaye anlattı..

    72 yaşındaydı.. 5 çocuğu 17 torunu vardı.. neşesi yerinde kocası yanında sevimli bir ihtiyardı.. sürekli gülümsüyordu.. insanı mutlu eden bi enerjisi vardı.. 

  fotoğrafını çekmek istedim.eşiyle birlikte elele poz verdi.

 - 'seviyor musun?' diye sordum.
-'ne sevmesi deli oluyorum ' dedi..

kocasına karşı büyük bir saygısı vardı.. kocası kendi kadar olmasada eğlenceli ama biraz huysuz briydi ve yaşlı kadın hiiç hayıflanmadan ona hizmet ediyordu.. 

bu dediklerimden sonra , birbirlerine aşıklarmış evlenmişler, çok mutlular dememi mi bekliyorsunuz ama öyle olmadı.. 

 kocası cuma namazına gidince yaşlı nineyle başbaşa kaldık.. yanımda getirdiğim laptopa çektiğim fotoğrafı atıp gösteriyordum..gülümsüyordu ama çok küçük bi üzüntü vardı o gözlerde.. muhabbet ilerleyince herşey ortaya çıkmaya başlaldı zaten..

'aşk' var mı ...

sizin gibi değildik biz yavrum. sormazlardı bize. onlar kime 'he' derlerse evlenmek zorundaydın o zamanlar.. biz aşık olmaya hiç cesaret edemedik ki..
dedi..acıydı aslında anlattıkları.. ama yüzünde zar zor tutmaya çalıştığı o tebessüm siliniyordu yavaş yavaş..

babamın tek kızıydım . 3 tane birbiriyle hiç geçinemeyen aksi abilerim vardı dedi. mahallede benden bi kaç yaş büyük olduğunu tahmin ettiğim güzel bi çocuk vardı..(yakışıklı yerine güzel demeyi tercih ediyor).. subaydı dedi. üniformasıyla bizim evin önünden geçerdi her gün dedi. gizlice pencerenin bi köşesinden ona bakardım.. ve bi gün benim baktığımı farkettmiş olacak ki şapkasının çıkarıp bana selam verdi.hemen pencereden uzakalaştım..utanmıştım..

ee sonra?...

ses yok..

yaşlı ninenin gözleri dolar gibi oldu..

bi daha hiç görmedim..

abilerimden en büyüğü içki sofrasında nedeni belli belirsiz sebeplerden dolayı muhabbet sırasında söz vermiş dedi beni muhtarın oğluna vereceğine.. ve nitekimde öyle yapmıiş. kısa sürede içerisinde nişan düğün olmuş.. ve babaocağı terkedilmiş..hiç sormamışlar 'sevdiğin var mı?' diye.. kızların neye hakkı vardı onların gözünde .. sadece nefes almaya mı?yaşamak nefesten ibaret miydi. mutsuzsan ölürdün zaten.. 

neyse.. kaçsaydın diyecek oldum.. kaçan kız tüm sülaleye laf getirir dedi..dedim ya sana bize sevmeyi öğretmediler, savaşmayı değil boyun eğmeyi öğrendik.. bende hiç uzatmadım..sustum..

ee peki ya kocan ? iyi biri dedi.. sadece o kadar..

peki şu subay ona ne oldu dedim.. gökyüzü gibi masmavi olan gözlerinden yaşlar aktı.. 2 yıl önce dedi.nur içinde yatsın..sesindeki acı ruhuma işledi..kötüydü. haberini alıyordum arasıra dedi.

çok güzel biradamdı..şapkasını çıkarıp bana selam vermesi gözümün önünde duruyor tam bir asırdır dedi..gözlerim dolar gibi oldu..

fotoğrafı olsaydı keşke dedim.. keşke dedi .. sonra biraz durdum ve aslında buluruz belki dedim. biraz canlanır gibi oldu.. adını soyadını öğrenip biraz neette araştırınca tabi ki ulaştım istenen sonuca.. tam da bahsettiği o eski halini buldum. subay kıyafetli siyah beyaz fotoğrafı.. aktı gözünden yaşlar sessizce. iyice ekrana yaklaştı ve dakikalarca tek kelime etmeden baktı durdu..

ve zamansız gelen kocası .. panik oldu birden kadıncağız.. konu kapandı gitti.. yaşlı ihityar mutfağa geçip kocasına sofra kurmaya başladı..

ben o yaşlı ihtiyarı çok düşündüm.. anlamaya çalıştım kendimi yerine koydum.. şu bizim subayın fotoğrafını bastırıp bi kaçgün sonra Elmas nineyi ziyarete gittim. kocası evde yoktu.. odasına geçtik..  fotoğrafı çıkarttım.. gözlerimden öptü beni.. ağladı biraz yine sessiz,derin..

ben bunu saklayamam sende kalsın dedi... 'aşk dedi aşk.. geçmez.. kalbimi işaret ederek .. buranda bişey kaldıysa 100 yaşına da gelsen o geçmez dedi..bir kere aşık olursun, ömür boyu kalır sende .. bazen acısı bazen mutluluğu.. biz seçmedik ama sen seç. sevmediğin biriyle bir ömür geçmiyor.. kalbinde yara kalırsa zamanla derinleşir..zamanla geçen diyenler bi bana gelsin bakalım dedi..zor bulunuyor hayatı paylaşacak insan.. içinde kalmasın .. yoksa bütün ömrün kalp ağrısıyla geçer gider dedi..

şimdi elmas nine ne zaman bana gelse onu önce odama götürürüm fotoğrafa baksın diye sonra balkona geçer senin evlendiğini göremeden ölmek istemiyorum diye muhabbete başlar.

gülerken bile doluyorsa o göz..aşk gerçek demektir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder